درباره ما

ویروس های ضد سرطان براساس طراحی که روی آنها صورت گرفته برای سلولهای طبیعی بدن کامل ایمن و فاقد بیماریزایی بوده و تنها گیرنده­های سطحی سلولهای توموری را شناسایی و وارد آنها می شوند.

ویروس با تکثیر در محل تومور و متلاشی نمودن سلولهای سرطانی باعث شده اولا، در محل تومور التهاب ایجاد شود و این اتهاب باعث تغییر در ساختار متراکم تومور گردیده و نفوذپذیری تومور را افزایش می دهد ثانیا، با تکثیر ویروس داخل سلولهای توموری ویروس ضد سرطان بیشتری تولید شده و این ویروس ها به سایر سلولهای سرطانی حمله می کنند و ثالثا، ویروس با فراخوان و تحریک سلولهای ایمنی بدن به محل تومور، باعث فعال شدن سیستم ایمنی و دفاعی بیمار برعلیه سلولهای سرطانی می گردد.

 

تا کنون 4 محصول درمان سرطان برپایه ویروسهای ضد سرطان طراحی شده بطور رسمی در کشورهای مختلف مجوز استفاده درمانی در انسان را دریافت نموده اند.

در سال 2004 در اروپا یک ویروس ضد سرطان برای درمان سرطان ملانوما، در سال 2005 در چین برای درمان سرطان­های سر و گردن، در سال 2015 در آمریکا برای درمان سرطان پوست و در سال 2021 در ژاپن برای درمان سرطان بدخیم مغز مجوز درمانی دریافت نمودند.

هوشمندی و کارایی ویروس های ضد سرطان سبب شده تا سال 2022 بیش از 329 مطالعه بالینی برای استفاده از ویروس های مختلف طراحی شده جهت کمک به درمان سرطان‌های پیشرفته مانند سرطان خون، ریه، کبد، گوارش، مغز، پانکراس، پستان، حفره شکمی، سر و گردن، پوست و …در کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه، چین، هلند، اسپانیا، ژاپن و آمریکا انجام پذیرد که171 مطالعه در مرحله کارآزمایی اول و 144 مطالعه در مرحله کارآزمایی دوم و 16 در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قراردارد.

در میان ویروس های ضد سرطان طراحی شده، ویروس طراحی شده براساس واکسن سرخک جایگاه و توانمندی ویژه ای دارد. این ویروس از توانمندی ضد سرطانی بالایی برخوردار بوده و همچنین بی خطری آن بطور کامل اثبات شده است.

تاکنون در بیمارستان مایوکلینیک آمریکا دهها کارآزمایی بالینی براساس ویژگی ضد سرطان واکسن ویروس سرخک طراحی شده است.

شاید یکی از مهمترین درمان هایی که توسط ویروس درمانی گزارش شده، در سال 2014 بوده که یک خانم دچار سرطان پیشرفته خون که هیچگونه درمانی برای آن وجود نداشت با استفاده از ویروس سرخک بهینه شده بطور کامل از سرطان بهبود یافت.

در ایران پس از 5 سال بررسی آزمایشگاهی و مطالعات حیوانی و مطابق با مطالعات کشورهای پیشرفته سویه واکسن سرخک برای درمان سرطان مقاوم به درمان طراحی گردید.

ویروس های ضد سرطان تنها برای بیماران سرطانی استفاده می شود که هیچگونه گزینه درمانی دیگری برای آنها وجود ندارد.

همچنین بیماران دریافت کننده ویروس ضد سرطان  از درمانهای استاندارد محروم نشده و ویروس ضد سرطان در کنار درمانهای استاندارد استفاده می شود.

در مطالعات بالینی که در سه مرکز درمانی معتبر در ایران طی 2 سال گذشته انجام شده، تاکنون نتایج بدست آمده حکایت از بی خطری و ایمن بودن ویروس ضد سرطان طراحی شده دارد و کارایی محصول نیز بطور قابل توجهی مورد تایید متخصصان مربوطه قرار گرفته است.

امیدواریم با تلاش محققان با انگیزه کشورمان و همگام با تحقیقات کشورهای پیشرفته جهان در زمینه کنترل سرطان هایی که راهکار درمانی برای آنها وجود ندارد موفق باشیم.

 

 گروه واکسوژن با همکاری محققان و متخصصان حوزه پزشکی در زمینه کمک به درمان سرطان مقاوم با استفاده از ویروس های بهینه شده فعالیت می نماید.

محققان واکسوژن طی تحقیقات مختلف و با  همکاری مراکز دانشگاهی و بیمارستانی موفق به طراحی و  تولید بذرهای ویروسی شده اند که می تواند بصورت هوشمند و کاملا بی خطر در زمینه درمان سرطان عمل نمایند.

در حال حاضر تمرکز این گروه در حوزه درمان سرطان بروی سرطان مثانه، سرطان  تخمدان و پانکراس عامل سرطان می باشد.

ویروس هوشمند سرطان
ویروس درمانی سرطان مثانه
ویروس درمانی سرطان تخمدان
ویروس درمانی سرطان گوارش
سرطان ریه
ویروس درمانی تومور مغز
سرطان پوست